Yandex, SDN Tech Expo sahnesinde yaptığı sunumda, yapay zekanın teknolojiden öte tüm sektörlerde köklü bir dönüşüm başlattığını söyledi Yand...

Yandex, SDN Tech Expo sahnesinde yaptığı sunumda, yapay zekanın teknolojiden öte tüm sektörlerde köklü bir dönüşüm başlattığını söyledi
Yandex Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy, SDN Tech Expo sahnesinde yaptığı sunumda, yapay zekânın teknolojiden öte tüm sektörlerde köklü bir dönüşüm başlattığını söyledi. Popovskiy, Aralık 2024 itibarıyla Yandex Arama’nın tamamen yapay zeka tabanlı hale getirildiğini ve bu dönüşümün özellikle Türkiye için yeniden kurgulandığını açıkladı.
Popovskiy, artık geleneksel BT şirketlerinin yerini hızla yapay zeka odaklı firmaların aldığını ifade ederek, Türkiye’de büyümeye devam eden az sayıdaki teknoloji şirketi arasında Yandex ve ChatGPT gibi isimlerin öne çıktığını belirtti.

Yapay zeka ile donatılan yeni arama altyapısının, kullanıcıların bilgiye erişim süresini büyük ölçüde kısalttığını söyleyen Popovskiy, eskiden yarım saat sürebilecek bir bilgi arayışının artık milisaniyeler içinde sonuçlandığını aktardı. Yandex’in sadece metin değil; video, görsel ve diğer içerikleri de derleyerek kapsamlı bir kullanıcı deneyimi sunduğunu vurguladı.
Konuşmasında işletmelere yönelik çözümlere de değinen Popovskiy, Yandex’in sunduğu kapsamlı cevaplama altyapısının, şirket web siteleri ve uygulamalara entegre edilebildiğini ve bunun MCP Yandex API aracılığıyla mümkün olduğunu belirtti.
Yandex’in Türkiye’ye özel geliştirilen araç ve çözümler sunduğuna dikkat çeken Popovskiy, yapay zeka ile entegre çalışan Yandex Haritalar’ın kullanıcıların ilgisini çeken lokasyonlar hakkında saniyeler içinde bilgi sunabildiğini, bu özelliğin Tokyo’da 250 binden fazla lokasyonda aktif olduğunu söyledi.
Yandex’in yalnızca bir arama motoru değil, çok yönlü bir teknoloji ekosistemi sunduğunu ifade eden Popovskiy, Türkiye’de Yandex Cloud, Navi, müzik ve video servisleri, sesli asistanlar gibi hizmetlerin yaygınlaşmaya başladığını belirtti. Mobilite alanında da aktif rol üstlenen şirketin geçtiğimiz hafta Ankara’da devreye aldığı Yandex Gold ve Yandex Taksi hizmetleriyle şehir içi ulaşımda yeni çözümler sunduğunu paylaştı.
Popovskiy, geçtiğimiz yıl Türkiye’de genç girişimlere yönelik 400 milyon liralık bir yatırım taahhüdünde bulunduklarını ve bugüne kadar 50 milyon liralık kısmını kullandıklarını açıkladı. Bu girişimlerin Yandex’in yapay zeka hizmetlerine tam erişim sağladığını ifade eden Popovskiy, Yandex Maps API, Yandex Cloud, Yandex Weather ve MSP Yandex gibi servislerin Türkiye’de aktif şekilde kullanıldığını belirtti.
Konuşmasını, “Türkiye’yi bu yeni dönemin ön saflarına taşımayı hedefliyoruz. Kemerlerinizi bağlayın ve Yandex AI’ın her yerde olacağı bu yeni döneme hazır olun” sözleriyle tamamlayan Popovskiy, şirketin Türkiye pazarına yönelik yerelleşmiş teknoloji yatırımlarının artarak süreceğini söyledi.
Bu yazı 0 kere okundu.
Hiç yorum yok
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür eder saygılar sunarım.