Türkiye'de elektrikli araç sayısı, yüzde 120'lik artışla yeni bir rekor kırdı. Bu durum, birçok kişiyi oldukça şaşırttı. Son yılla...
Türkiye'de elektrikli araç sayısı, yüzde 120'lik artışla yeni bir rekor kırdı. Bu durum, birçok kişiyi oldukça şaşırttı.
Son yıllarda elektrikli araç pazarında yaşanan hareketlilik, Türkiye’deki verilerle de doğrulandı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) açıkladığı verilere göre, Temmuz 2025 itibariyle Türkiye’deki elektrikli araç sayısı bir yılda yüzde 120’lik rekor bir artışla 291 bini aştı. Şarj soketi sayısı ise aynı dönemde yüzde 55 artarak 32 bin 682’ye yükseldi.
Türkiye’de elektrikli araç sayısı zirveye çıktı
Bu hızlı büyüme, her 9 elektrikli araca bir şarj soketi düştüğü anlamına geliyor. Şarj altyapısının yüzde 42’sini DC hızlı şarj soketleri oluşturuyor. Bu oran, DC soket sayısının 13 bin 794’e, AC soket sayısının ise 18 bin 88’e ulaştığını gösteriyor.

Yılın ilk yedi ayında elektrikli araç şarj istasyonlarında tüketilen toplam enerji iki katından fazla arttı ve 45,6 milyon kWh’e ulaştı. Bu büyüme, şarj seans sayısının da 2 milyon 242 bine yükselmesini sağladı. Temmuz ayında tüketilen elektriğin yüzde 87’si DC şarj istasyonlarından geldi.
Bu durum, DC şarjın uzun yolculuklarda ve acil durumlarda en çok tercih edilen seçenek olduğunu gösteriyor. DC istasyonlarında bir şarj seansı ortalama 26 kWh enerji tüketimiyle 36 dakikada tamamlanıyor. AC şarjda ise bir seans ortalama 8 kWh enerji tüketimiyle 80 dakikaya yaklaşıyor. Bu veriler, AC şarjın daha çok “tamamlama şarjı” olarak kullanıldığını gösteriyor.
Şarj ağı operatörleri arasında Zes, 5 bin 630 soketle en yaygın ağa sahip. Ancak DC hızlı şarj soketleri bakımından Trugo, bin 875 adetle lider konumda. Onu bin 850 DC soketle Eşarj takip ediyor. DC şarj istasyonlarında daha yüksek fiyatlar olduğu için, Trugo 12.3 MWh’lik tüketimle en fazla şarja sahip Zes’in (7.9 MWh) önüne geçti.
İllere göre tüketim dağılımına bakıldığında ise İstanbul, yüzde 23,8’lik pay ve 10.8 MWh tüketim ile zirvede yer alıyor. İstanbul’u yüzde 10,1’lik payla Ankara ve yüzde 6,8’lik payla İzmir takip ediyor.

EPDK verileri, şarj istasyonlarındaki toplam kurulu gücün bir yılda yüzde 81 artarak 2.374 MW’a ulaştığını gösteriyor. Ancak, her bir elektrikli araca düşen ortalama şarj gücünü gösteren bu oran 8,14 kW’a geriledi.
Bu düşüş, şarj altyapısının elektrikli araç satışlarındaki hıza yetişmekte zorlandığını gösteriyor. Buna rağmen, Türkiye’nin araç başına düşen şarj kapasitesiyle hala dünyanın en iyi ülkeleri arasında olduğu belirtiliyor. Küresel ortalama bu oranda 2,8 kW, Avrupa Birliği’nde ise 2,6 kW seviyesinde.
Hiç yorum yok
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür eder saygılar sunarım.