Xiaomi’nin yeni elektrikli SUV modeli YU7, 26 Haziran’da yapılacak lansman öncesi üretim hattından çıkmaya başladı. Xiaomi’nin yeni elektr...
Xiaomi’nin yeni elektrikli SUV modeli YU7, 26 Haziran’da yapılacak lansman öncesi üretim hattından çıkmaya başladı.
Xiaomi’nin yeni elektrikli SUV modeli YU7, 26 Haziran’da yapılacak lansman öncesi üretim hattından çıkmaya başladı. Çin’in önde gelen şehirlerindeki showroom’larda sergilenmek üzere üretilen 500 adetten fazla YU7, markanın Pekin’deki F1 (1. faz) fabrikasında monte edildi.
Xiaomi YU7 iddialı geliyor: 681 beygirlik elektrikli SUV yolda
Henüz devreye alınmayan F2 (2. faz) tesisinin üretime başlamaması nedeniyle tüm YU7 üretimi şu an için aynı hatta SU7 sedan ve SU7 Ultra ile birlikte gerçekleştiriliyor. Xiaomi YU7, 22 Mayıs’ta Çin’de resmen tanıtıldı ve aynı ay içinde büyük şehirlerde statik sergilemeler için bayilere ulaştırıldı.




Otomobilin üretim süreciyle ilgili detaylar, lansman tarihinden bir gün önce Çin merkezli National Business Daily tarafından paylaşıldı. Haberde, Xiaomi Auto’nun ilk etapta yalnızca teşhir amacıyla araçları ürettiği ve bu araçların satışa sunulmayacağı bilgisi yer aldı.
Fabrika çalışanları, her gün farklı sayıda YU7 crossover’ın üretim hattından çıktığını ve öncelikli hedefin showroom’lara araç göndermek olduğunu belirtti. Xiaomi’nin F2 fabrikası ise yalnızca YU7 üretimine ayrılacak şekilde hazırlanıyor.
Tesisin Xiaomi logosu yerleştirilmiş durumda ve üretim hattı kurulum işlemleri tamamlandı. Ancak üretimin ne zaman başlayacağı kesinlik kazanmış değil. Şirketin F1 ve F2 isimleri, aynı tesisin iki ayrı üretim fazını temsil ediyor.
Tesisin Xiaomi logosu yerleştirilmiş durumda ve üretim hattı kurulum işlemleri tamamlandı. Ancak üretimin ne zaman başlayacağı kesinlik kazanmış değil. Şirketin F1 ve F2 isimleri, aynı tesisin iki ayrı üretim fazını temsil ediyor.


CEO Lei Jun’un daha önce paylaştığı bilgilere göre, YU7 SUV modeli SU7 sedan ile yalnızca %10 oranında ortak parçaya sahip. Bu nedenle aynı hatta farklı platformları üretmek, süreçte zorluklara neden oluyor. Xiaomi App verilerine göre, bu durum SU7 teslimat sürelerini etkiliyor. Haziran başında 47-50 hafta olan teslim süresi, şu anda 49-52 haftaya çıkmış durumda.
Xiaomi Group’un halkla ilişkiler yöneticisi Wang Hua, Mart 2024’te yaptığı açıklamada, üretim kapasitesinin artırılarak 300 bin adet teslimat hedeflendiğini açıklamıştı. Bu hedef daha sonra 480 bin adede çıkarıldı. China EV DataTracker verilerine göre, Xiaomi Auto 2025’in ilk beş ayında toplam 132.467 adet araç sattı.


Xiaomi YU7’nin teknik özellikleri de dikkat çekiyor. SUV model 4999 mm uzunluğa, 1996 mm genişliğe, 1608 mm yüksekliğe ve 3.000 mm dingil mesafesine sahip. Giriş seviyesi modelde 235 kW (315 hp) güç üreten tek elektrik motoru bulunuyor. Bu motor, 96.3 kWh LFP batarya ile besleniyor ve 835 km’ye kadar CLTC menzil sunuyor. 0’dan 100 km/s hıza 5.88 saniyede ulaşıyor ve maksimum hızı 240 km/s.
YU7 Pro versiyonunda çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor. 365 kW (489 hp) güç sunan bu versiyon, aynı batarya ile 770 km menzil sağlıyor ve 0-100 km/s hızlanması 4.27 saniye. En üst model olan YU7 Max, 508 kW (681 hp) güce sahip.


101.7 kWh kapasiteli NMC batarya kullanılan bu versiyon 760 km menzil sunuyor. 0’dan 100’e hızlanma süresi 3.23 saniye olan modelin azami hızı 253 km/s. YU7 Max ayrıca çift odacıklı hava süspansiyonu ve dört pistonlu Brembo fren kaliperleriyle donatılmış durumda.
Bu yazı 0 kere okundu.
Hiç yorum yok
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür eder saygılar sunarım.